tjeep

tjeep er Danmarks nye nationalfugle og så vil de gerne være landets billigst mobilselskab

En kort beskrivelse af opgaven

Hos bureauet Brandsite blev navn, logo og idéen til tjeep’s univers skabt.

VISO fik til opgave at lave en animeret reklamefilm. I den forbindelse fik jeg til opgave til at redesigne universet og skabe fire karakterer, i form af fugle, som hver skulle repræsentere et mobilabonnement.

De fugle i aldrig har set før

Første del af arbejdsprocessen var at få designet og illustreret de fire fugle. På de første illustrationer jeg lavede var fuglene meget varierende. De havde forskellige farver og former.

Vi blev dog hurtigt klar over at for at gøre brandet stærkest var vi nødt til at give fuglene en række fællestræk så de fremstod i tæt relation til hinanden.

Vi skulle skabe en ny art – men med flere underarter.

draft04
draft03
draft02

Jeg kikker på fugle,

hvorfor ikk’ hvorfor ikk’

– tjeep

circle_phone

Det er godt nok flat

En anden del af processen var at definere en stil som var enkel i sit udtryk og som ville være synlig i en reklameblok på tv.

Det flade design har trendet stort på web og mobil de sidste par år og gør det stadigt. Men af en eller anden grund har meget få forsøgt sig med at bruge den flade tegnestil til tv-reklamer.

I 2016 tog vi chancen da vi præsenterede tjeep’s første tv-reklame.

Den nye fugl på grenen

I starten af 2017 introducerede tjeep deres nye abonnement Freebird. Abonnementet giver kunden mulighed for at nedskrive sin mobilregning ved at lytte til reklamer i stedet for den klassiske opkaldstone. Foretager du nok opkald kan du altså ende med en mobilregning på 0 kr.

Denne frihed ville tjeep gerne have illustreret i en ny fugl. Freebird skulle altså være fri, let og imødekommende.
Da Freebird var et helt nyt koncept blev vi hurtigt enige om at den skulle have en anden farve en de andre så den distancerede sig mest muligt. Samtidigt skulle den stadig være i familie med de andre, altså samme art.