En kort beskrivelse af opgaven
For det københavnske rockband, Behind the Giant, har jeg lavet logo og visuel identitet.
Jeg har lavet tre single cover, som er blevet brugt til deres Spotify udgivelser. Desuden har jeg taget en række billeder, af bandet, som bliver brugt i deres promovering og på deres sociale medier.
At skabe en identitet ud fra ingenting
Som grafiker er det altid en spændende opgave og proces at skabe et logo og en tilhørende visuel identitet. Da jeg startede som grafiker solgte jeg logoer – det gør jeg ikke mere. Jeg har gennem tiden erfaret at et logo står dårligt alene. Et logo skal bakkes op af et farvetema, en sammensætning af passende skrifttyper og en visuel stil der giver helhed til logoet. Med andre ord, et logo er kun en del af et fuldt brand. Nu laver jeg visuelle identiteter til mine kunder.
For et band som Behind the Giant er en stærk visuel identitet et vigtigt redskab når det gælder om at være synlig på diverse sociale medier og kunne levere et PR-materiale.
De tre single udgivelser er tilgængelige på Spotify.