En kort beskrivelse af opgaven
For Murad Ahmed, som er manden bag film og tv-produktionsfimaet, Make Sense har jeg lavet logo og den grafiske identitet.
Jeg lavede også deres første hjemmeside som senere er blevet erstattet af en nye variant.
Tankerne bag logoet
Et godt logo er let genkendeligt, har en klar reference og kan varieres så det fungere hver enten det renderes til tryk, web, tekstil eller lignende.
For Make Sense var det vigtigt at logoet let kunne afkodes som værende seriøst og have en klar reference til nyhedsverdenen. Jeg fandt derfor inspiration til farvevalg og udformning i den daværende nyhedsverden.
Fonten er Rockwell, men med subtile modifikationer som giver logoet et unikt feel som ikke lige efterlignes.
Bomærket er et udråbstegn som understreger det at firmaet har noget de gerne vil sige og referere tilbage til nyhedsverdenen.
Et logo, mange muligheder
Et logo skal fungere på alle typer baggrunde, på alle farver, i sort/hvid og i farver og så skal det gerne have et genkendeligt bomærke som kan bruges til afmeldinger på video, favicon på hjemmesider, bagside på et visitkort og meget meget andet. Fonten skal være let læseligt og fungere i alle størrelser. Eksempelvis har Make Sense fået lavet logoet som store facadetekst på deres bygning og i den anden ende af størrelses-skalaen bruges logoet i 120 pixels på deres hjemmeside og er kun få centimeter langt. Logoet fungere.